Ajuntament Albuixech

Oficina Municipal d' Informació al Consumidor ( OMIC )

Què és l’OMIC?
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), és un servei prestat pels Ajuntaments a través de la Mancomunitat l´Horta Nord, als consumidors i usuaris a fi d’assessorar-los en les seues decisions de consum, informar-los dels seus drets i defensar-los quan aquests hagen sigut vulnerats.

Horari d’atenció al públic:
L’oficina està situada en el propi edifici de l’Ajuntament.
Divendres: de 10.00 a 13.30 hores ( Sota cita Prèvia ).

Com contactar en qualsevol moment:

L’oficina mancomunal de l’OMIC està situada en:
Carrer Collidors, 1
46139 La Pobla de Farnals
Telèfon: 96 144 44 00
e-mail: manchnord_oic@gva.es

Un servei mancomunal:
L’Oficina d’Informació al Consumidor (OMIC) de la Mancomunitat l’Horta Nord porta prestant els seus serveis als ciutadans dels municipis que integren la Mancomunitat l’Horta Nord des de fa més de deu anys.
És un servei totalment gratuït i la seua funció és informar els consumidors i usuaris dels seus drets i obligacions i, en el supòsit hagen sigut vulnerats, ajudar-los en l’exercici dels seus drets com a consumidors.
L’OMIC de la Mancomunitat l’Horta Nord presta els seus serveis en els municipis següents: Albalat dels Sorells, Albuixech, Emperador, El Puig, La Pobla de Farnals, Massalfassar, Massamagrell, Museros, Puçol i Rafelbunyol.

Funcions de l’OMIC:
– Atenció jurídica personalitzada de consultes, reclamacions, queixes i denúncies en matèria de consum.
– Tramitació de reclamacions i denúncies.
– Mediació entre consumidor i comerciant per a la resolució de conflictes.
– Servir de seu per a la realització d’Arbitratges Virtuals de Consum, un procediment extrajudicial de resolució de conflictes molt beneficiós tant per als consumidors com per als establiments.
– Elaboració i realització de xarrades, tallers, jornades… tant formatives com informatives, sobre temes d’interés per als consumidors i usuaris de totes les edats: escolars, mestresses de casa, tercera edat…
– L’elaboració de fullets, cartells, i la participació en mitjans de divulgació locals i comarcals, com a televisions, periòdics, butlletins municipals… tot això amb l’objectiu d’informar i formar als consumidors sobre els seus drets com a tals.
– Col·laboració amb les Associacions de Consumidors.
– Distribució a comerciants de Fulles de Reclamacions.