Convenis i encomandes de gestió
Encomandes de gestió i encàrrecs a mitjans propis
ENCOMANDES DE GESTIÓ
És una forma de col·laboració entre dues administracions públiques. Es produeix quan un òrgan o entitat d’una administració encarrega a un altre òrgan o entitat la realització d’activitats materials o tècniques de la seua competència. La característica principal és que la titularitat de la competència continua sent de l’òrgan que encarrega la gestió, mentre que l’òrgan a qui se li encarrega només executa l’activitat material.
ENCÀRRECS A MITJANS PROPIS
Un encàrrec a mitjà propi és un tipus particular d’encomanda de gestió. Es tracta d’una figura mitjançant la qual una entitat del sector públic (com un Ajuntament) encarrega la realització d’una prestació a una altra entitat que, legalment, es considera un «mitjà propi personificat» o «servici tècnic». Aquestes entitats, com poden ser empreses públiques o societats mercantils de capital íntegrament públic, estan controlades per l’administració i se’ls encomanen tasques que no es consideren contractes.
A continuació, s’indiquen aquelles encomandes de gestió i encàrrecs a mitjans propis vigents: